12 Şubat 2010 Cuma

Katsayı Engeli

Üniversite sınavında ilk 500'e giren Ahmet Kaya, hem katsayı hem de maddi imkansızlık yüzünden istediği üniversiteyi bir türlü okuyamadığını belirtti.

Ağrı Endüstri Meslek Lisesi mezunu Ahmet Kaya, 2002 yılında Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS)'na girdi. Mobilya dekorasyon bölümünü kazanan Kaya, o yıl değişen sistemin hayatını altüst ettiğini söyledi. 2004 yılında katsayı sisteminin değişeceğini öğrenen Kaya, o yıl öğrenciliği bırakarak tekrar üniversite sınavına hazırlanma kararını alır. Katsayı değişmesiyle alakalı kanunu, üniversite sınavına 20 gün kala dönemin Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer tarafından veto edilince Kaya'nın hayalleri bir kez daha yıkılır. Kaya, bundan sonrasını şöyle anlattı: "Değişen tüm sistemlere rağmen sınava hazırlandım. 2004 yılında Ağrı il birincisi, Türkiye 684.'sü oldum. Ancak hedeflerime yine ulaşamadım. 2006 yılının başında çıkan kanunla açık öğretim lisesinden fark dersleri verip düz lise diploması almak istedim. Açık öğretim lisesine kayıt yaptırdım, ama aradan fazla zaman geçmeden Danıştay tarafından yürütme durduruldu. Aynı yıl sınava tekrar girdim. Türkiye 471.'si oldum. İlk on bin kişi tıp fakültesine girerken ben, Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi'ne ancak yerleşebildim. Fakat maddi imkansızlıklar yüzünden Erzurum'da okuyamadım."

KPSS sınavında 88 puan alan Kaya, şimdi Gaziantep Üniversitesi'nde memurluk yapıyor. Üniversite hayatı ve hayallerinin hüsranla bittiğini belirten Kaya, şimdi 2007 yılında kayıt yaptırdığı ikinci öğretim mobilya dekorasyon bölümünü okuyor. Kaya, katsayı mağduru olmasaydı Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi'ni hedeflediğini belirtti. (CİHAN)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder